מקדש

המבוך

המבוך הינו שתי וערב של מסדרונות ואולמות אורך. לכשיושלם יהיו בו תשעה אולמות אורך ולפחות שלושה מסדרונות רוחב מקשרים. כיום בנויים רק שליש מהאולמות. אולמות האורך מקומרים בקשתות גותיות, כשבמקום החיבור עם המסדרונות יש על הקירות פסלי תבליטים של דמויות מגוננות אטלנטיות. בתוך המסדרונות יש חלונות זכוכית צבעונית. כל חלון מוקדש לאחת האלוהויות החשובות של ימי קדם. כיום יש במקום חלונות לשלושים וחמש אלוהויות. כשיושלם המבוך יהיו מיוצגות בו קרוב למאה אלוהויות שונות.

המבוך הוא מעין אנציקלופדיה בציור, פיסול ופסיפסי זכוכית של ההיסטוריה והאמונה הדתית של העולם. אלא שמעבר לתוצר הנגלה, המבוך הוא תוצאה של תהליך מחקר אינטנסיבי שנעשה על ידי אנשי דמנהור אודות ההיסטוריה, הדתות והאמונות של העולם.

בכניסה למבוך יש שני חלונות שבהם, במקום אלוהויות, יש מראות. המראות באות להצביע על האלוהות שבכל אחד מאיתנו, שעדיין לא התממשה.

חוץ מהיהדות והאסלאם, כל האלוהויות שבחלונות מיוצגות בצורה אתנומורפית (צורת אדם). חלק מהאלוהויות החשובות המיוצגות במבוך הם:
אתנה – אלת החוכמה והמלחמה היוונית.
אנוביס – אל המתים המצרי בצורת תן.
אפרודיטה – אלת האהבה היוונית רומית.
עשתורת – אלת האהבה הפניקית והכנענית.
בסתת – בתו של רע, האם הגדולה של מצרים עם ראש חתול, אלת האהבה, המוזיקה, השמחה, הבריאות וההנאה. קשורה לירח, אלה חשובה גם במיתולוגיה של דמנהור.
ברהמה – בורא האולם ההינדי, חלק מהשילוש הקוסמי עם שיווה ווישנו, שגם הם מופיעים בחלונות.
גאיה – אלת האדמה היוונית הקדומה
האדס – אל השאול היווני.
מורדוך - אל הגשם והסערות הבבלי, ראש האלים ומגן העיר בבל.
מיתרה – אל פרסי שהיה חשוב מאד בתקופה הרומית, אל האור.
פאן – אל יווני שקשור לקשר לטבע ואוניברסאליות, חשוב מאד במיתולוגיה של דמנהור.
תחות – אל הקסם, האסטרולוגיה והידע המצרי, הסופר השמימי.

 

על רצפת המבוך ישנם פסיפסים של צמחים הקשורים לאלוהויות השונות. לכל אלוהות בימי קדם היו חיות וצמחים שנחשבו לקשורים אליה ונתונים תחת השפעתה. לדוגמא, האל יופיטר היה קשור לעץ האלון ולסוס, לדולפין ולנשר. מרס היה קשור לעץ האורן ולזאב, לטלה ולעקרב. וכן הלאה.

על הקירות בפינות המסדרונות ישנם פסלים של דמויות מאטלנטיס המייצגים היסטוריה קדומה להיסטוריה הידועה, שבה נטמנו הזרעים שנבטו בהיסטוריה שלנו. הפסלים משלבים דמויות אנושיות בדמויות חיות הקשורות לאלוהויות המיוצגות בחלונות. בפסלי הגברים משולבים תבליטי חיות הקשורות למתכות ולאדמה, ואילו בפסלי הנשים תבליטי חיות הקשורות למים.

על קירות האולם המרכזי יש ציורים המראים את התפתחות ההיסטוריה האנושית, החל בחברות קדומות ומחוברות לטבע, שאנשיהן הקימו מעגלי אבנים וחיו בהרמוניה זה עם זה, ועד ימינו.

המשותף לכל התקופות הללו הוא שבכל הזמנים האמינו בני אדם בקיומן של אלוהויות, של כוחות עליונים. בתחילת ההיסטוריה האנושית היו בני האדם מחוברים לאלוהים, אלא שעקב אירועים דרמטיים הנראים על הקירות, כגון שריפת הספרייה באלכסנדריה ומסעות הצלב, אבד הידע העתיק של האלוהויות והתנתק הקשר עם העולמות הרוחניים. המבוך נועד להחזיר ידע זה. בנוסף להיותו אנציקלופדיה של ידע פיזי, המופיע בתמונות ובסמלים, הרי במהותו הרוחנית הוא כמו ספרייה אקשית. עצם תהליך יצירתו יצר מעין ספרייה רוחנית של אנרגיות שאפשר להתחבר אליהן דרך הביטוי הפיזי-אמנותי שלהן.